Benvinguts i benvingudes al bloc personal de l'Elisabet Higueras, construint amb blocs. Aquí trobareu algunes reflexions i comentaris personals, oberts a tota observació o aportació. Potser no és el que busqueu, però ja que hi sou podeu fer-hi un cop d'ull!

Primavera pedagògica [SCP]

Hola a tothom,

Aquesta nova entrada és per introduir la meva experiència com a pedagoga “jove”, motiu pel qual se m’ha convidat a la Primavera pedagògica que organitza la Societat Catalana de Pedagogia. Primer de tot i abans de començar, m’agradaria agrair aquesta invitació, per tot el que això comporta.

Del meu recorregut professional com a pedagoga, hi ha 7 fets que han marcat la meva trajectòria:

  1. Estudiar a la UB, inicialment la diplomatura en Educació Social. Posteriorment, la llicenciatura en Pedagogia, i per acabar el programa de Doctorat en Multimèdia Educativa.
  2. Treballar a la UB – FBG com a investigadora en projectes europeus Sòcrates-Minerva.
  3. Col·laborar amb altres grups de recerca i poder participar de noves recerques.
  4. Fer una estada de recerca als EUA, a la San Diego State University.
  5. Treballar a la UB, ara però com a professora associada i com a formadora.
  6. Tenir la possibilitat de fer d’assessora, formadora i dissenyadora de cursos i materials educatius per a diferents entitats (Foment, Rosa Sensat, etc).

Suposo que us preguntareu quin és el 7è fet, no? Doncs espero que sigui fer la tesi doctoral. A més, el 7 és el número de la sort i espero que aquesta distribució així ho indiqui.

Sobre la meva tasca amb les TAC, hi ha una constant: les webquest. Aquesta metodologia fou la base de la meva tesina i de l’evolució personal que se’n deriva, espero que sigui la base de la meva tesi. Per a explicar-vos-ho millor, us proposo revisar tres entorns web:

Webquest 'Ludoteca Ludicum'


Projecte Kultic


Material versió beta 'DiversiTAC'

Després de veure els exemples espero que s'entengui una mica millor el meu procés, i que es pugui valorar amb més criteri quines aportacions es poden fer des de les TIC-TAC a la pedagogia. També segueixo explorant sobre els usos educatius d'altres tecnologies, sobretot les Web 2.0, com són els blocs, fotolocs, els wikis, el projectes telemàtics i altres eines emergents, sempre amb la finalitat d'aplicar-les a l'educació i anar construint una pedagogia adaptada als reptes de la societat de la informació i del coneixement.


Quantes visites m'han fet???

Website counter


"El conocimiento no es algo separado y que se baste a sí mismo, sino que está envuelto en el proceso por el cual la vida se sostiene y se desenvuelve."

John Dewey

Tasca Laboral

Tasca Laboral
ABSS - Educadora social

Grau educació social & Màster educació i TIC

Grau educació social & Màster educació i TIC
Professora-col·laboradora

Arxiu del blog

Quadern de docència universitària nº11

Quadern de docència universitària nº11
Les webquest, una metodologia d'aprenentatge cooperatiu, basada en l'accés, el maneig i l'ús dinformació de la Xarxa (Quintana, J. i Higueras, E.) - desembre 07

Second Life

Second Life
El meu avatar [Elisabet Mayo]
Perfil de Facebook de Eli Higueras

Discover Texas!